2011. február 1., kedd

Baltic-trip, 01.28-01.30

Péntek reggel 6:20kor volt a találkozó Helsinkibe, a vasútállomáson, így 5:50kor indulás volt a kolliból (ill. kicsit később, mert természetesen sikeresen elaludtunk, és nem készültünk el "időben"), de elértük a vonatot - mert késett - és ez a lényeg.. sőt még vártunk is a vasútállomásnál, mert voltak akik késtek.... no komment...

A vasútállomástól busszal mentünk el a kikötőbe, ahol felszállhattunk a hajónkra... szerintem többen láttátok még az első héten készült fotókat a nagy hajókról... nah, az egyikkel mentünk... asszem 9emelet magas (nem emlékszek pontosan), az alsó emeleteken a kocsik álltak, meg egyebek, gyalogosan egyből az 5.emeletre lehet beérni, és utána felmentünk a 7.-re, ahol ilyen kis bár volt, kényelmes kanapéval és fotelekkel... :D az útazás nagyon jó volt, főleg a tengeren látni a napfelkeltét... egyébként volt élőkoncert is... (kb. sváb zene finnül), és voltak akik táncoltak is... (nah, persze nem erasmusosok, mivel mi leginkább aludni próbáltunk a hajón)....

Aztán megérkeztünk Tallinba 3óra utazás után... előbb elmentünk lerakni a csomagjainkat... (hja, azt nem is írtam, hogy Sarahval - lakótársammal - az ő böröndjébe pakoltuk a ruháinkat, mert gondoltuk így egyszerűbb lesz és felváltva visszük... meg ugye nagy utazóval mentünk, mert tudtuk, hogy Tallinban MINDEN olcsóbb... és kell a hely, hogy tudjunk hova pakolni haza felé... :D :) ;) )... Hát a szállás... hostel.. egy éjszakától ne várjon az ember semmit... :D természtesen, ki más, ha nem mi kerülünk koedukált "szobába".. igazából a "szoba" két részre volt osztva, kivül aludtak a fiúk (4fő) és a belső helyiségbe (ajtóval elválasztva) a lányok (6fő)... nem volt semmi gond.. éjjel csak röhögtünk leginkább a "horkolás-versenyen"... :D egyébként két fürdő és két wc volt 41főre... nice... :D ami kellemetlen volt, hogy az egyik lánytársasághoz betörtek, míg kirándultunk a városba, de szerencsére csak az egyik lány parfümje tűnt el, semmi más.. de akkoris, hát utána annyira nem éreztük magunkat konfortosan azon a helyen...
nah, igen.. és akkor elmentünk először ebédezni - palacsintát ettünk, én az enyémet nem tudtam megenni akkora volt, a többiek meg úgy voltak vele, ha már kifizették megeszik... :D, aztán kis város nézés, leginkább az óvárost láttuk, de az nagyon szép volt.. jobban tetszett, mint Helsinki.... gyönyörű.. és itt nagyon szűk kis utcák vannak, hihetetlen... meg megnéztünk egy "várat", ahol gyanúsan német "híres emberek" életrajzai voltak, meg hasonlók... sajna többet nem tudunk a várról, ugyanis nem volt idegenvezetés...
azért, hogy ne hazuttoljuk meg magunkat, természetesen a bevásárlóközpontot sem hagyhattuk ki a városnézésből... ott leginkább a supermarektbe töltöttük el az időt, mert vettünk egy-két kaját a hétvégére, ill. szomjoltás gyanánt egy-két itóket (mivel olcsó volt itt, a helsinki árakhoz képest, ezért a következő hónapokra is gondoltunk... )
este volt ilyen "pre-party" a szállásunk "alaksorába"... ami nagyon jó volt, mert legalább jobban megismertük egymást, ill. több emberrel tudtunk beszélni.. most már van spanyol is, akit ismerek... :D utána, elmentünk egy helyi pub-ba, majd miután meguntuk elmentünk egy jó helyre, ami ilyen klub féleség volt és a neve: "The Pub with no name" (ami annyit tesz: Bár név nélkül)... a zene nagyon jó volt itt... a dj lejátszotta a számot is amit kértünk, csak éppen egész éjjel olyan unott képett vágott, azt hittük hogy elalszik vagy vmi... :D

Szombat reggel 8felé kelni kellett, mert indultunk tovább Rigába... a buszos utazás 5órás volt, természetesen az út nagyrészében mindenki aludt... egy helyen megálltunk (még a határ előtt) egy kis "kávézónál", ahol ehettünk, ill. ittunk kávét, stb... és Sarahval lehetőségünk adódott "kölcsönözni" egy kis kanalat, ugyanis előző nap megvásárolt lekvár és kenyér kombinációjakor, nem gondoltunk arra, hogy hogy is fogjuk elfogyasztani együtt a kettőt... :D de most megoldottuk.. igaz a többiek, nem hittek abban, hogy mi csak "kölcsönözzük" azt a kanalat... :D Rigába megérkeztünk, szerencsére kb. 20m-t kellett sétálni a busztól a Hostelig... ez a hostel kivitelezés szempontjából sokkal szebb, egyedül a benti szag nem volt elviselhető, de egy éjszakára egyefene.. és nagyon tiszta volt a fürdő és a wc is... még egy bár is volt a hostelba... első megállónk egy kocsma volt ahol kaptunk ingyen sört, majd utána elmentünk enni... egy étterembe mentünk, ami nagyon hangulatos volt, és azt mondom, hogy elfogadható árak voltak... hogy mit ettem.. ez egy nagyon jó kérdés... csirkeszeletek zöldségekkel és sajttal leöntve.. nagyon finom volt.. majd utána Sarahval ittunk egy kávét, amibe fehér rum és amaretto volt, az is nagyon ízletes volt.... ezt követően már este volt, így visszamentünk a szállásra, kicsit lepihentünk, összekészülődtünk és csatlakoztunk a többiekhez a bárba egy kis beszélgetésre, szórakozásra... a társaság nagyrésze együtt ment a helyi szórakozóhelyre... két helyiség volt, lényegében ugyanazat a zenét játszották mind a két helyen....

Vasárnap... kaptunk reggelit a hostelba.. ilyen svédasztal jellegű volt, annyit vettél amennyit akartál, nagyon kedves dolog volt... utána el kellett hagyni a szobákat, de a csomagokat ott hagyhattuk a "csomagmegörzőbe" és irány városnézés.. mi saját magunk mentünk és néztük meg a várost... voltunk egy parkba, ami nagyon szép volt... -  képek felkerülnek fb-ra.. :D majd utána el kellett mennünk vásárolni, ugyanis a török srác hógolyózás közben elszakította a nadrágját... nem, nem kis repedés volt... (ágyéktől majdnem a térdéig elszakadt a nadrág... ) úgy, hogy újat kellett venni.. no mi lányok sem maradtunk tétlenek és a terranovába eltöltöttünk egy kis időt, melynek köszönhetően meg van életem első lila farmer nadrágja.... :D (nem kérek kommentet) :D utána megnéztük még a St. Péter bazilikát, ahol felmentünk a "4". emeletre ahonnét gyönyörű kilátás nyílt a városra.. sokáig nem voltunk fent, mert nagyon erős és hideg szél fújt... :S de itt is készültek fotók, jó sok... :D

aztán háromnegyed3ra vissza kellett menni a hostelbe, mert 3kor indultunk is vissza Tallinba... igen, a határ átlépését követően, pontosan ugyanannál az étkezdénél álltunk meg ahol tegnap, így vissza tudtuk juttatni a kanalat... :D tehát tényleg csak kölcsönvettük... :D Sarahval nagyon boldogok voltunk... :D
Tallinba este 8kor vagy kisivel később értünk, ott egyből mentünk a jegyekért, és volt 15percünk, hogy az ottani szupermarketba még vegyünk egy-két üditőt magunknak, mivel olcsóóó... :D aztán rohanás fel a hajóra... ez is 9emeletes volt... itt volt szupermarket, ékszerüzlet, kaszinó, bár-bár-bár, gyorsétterem... úgyhogy ez is eléggé klassz kis hajó volt.. de ami legjobban tetszett nekünk hogy csak 2órát kellett zötykölődni... :D ami elég hamar elment, mert olyan sok dolgot vettünk, hogy át kellett pakolni a cuccainkat, és az asztalra minden kikerült, ami helyben fogyasztható (étel, ital)... :D egész szépen nézett ki az asztalunk... :D

a koliba vmivel éjfél után értünk vissza, mert ugye a kikötőből busszal kellett bemenni a városba, majd a vasútállomásról is busszal mentünk tovább, mert vonat ilyen későn nem jár, így az is eléggé hosszú út volt... :S (busz lassan közlekedik mint a vonat, míly meglepő... :D )

összefoglalva, nagyon jó kis hétvége volt, csak kicsit fárasztó... :D