2011. január 23., vasárnap

Turku 01.21-22.

Elérkezett a nap, hogy első ízben elhagyjuk Helsinkit - megérkezésünket követően 10.napon -.

Kalandos volt a jegyvétel, ugyanis később indultunk el otthonról, majd nem találtuk a vonatunkat a TimeTable-n, ill. az érkező vonatokat néztük és ott korábbi volt megadva, de utána rájöttünk a galiba-forrására... A jegyautomatába nem tudtunk jegyet venni, mert csak finn nyelven volt így a VR-irodába kellett mennünk (még szerencse, hogy az automatától 3lépésnyire volt), de ott 15percet kellett várni - legalább Svenja (lakótársam) addig gyors tudott csinálni képet és ő is tudott venni VR-ticket-t, mivel ezzel 50% kedvezményt kapunk... végül felszálltunk a vonatra - az emeleten voltunk - és fb-n meg tudjátok nézni, hogy hogy is nézett ki - kis játszótér volt ott -... :D klassz.. :D amúgy itt a vonaton van étel-ital kocsi, amiből tudunk vásárolni - tehát nem kell elmenni a büfé-kocsiig.. :D nah, de itt még nincs vége a storry-nak, ugyanis le is kell szállni a vonatról.. és majdnem eggyel korábban szálltunk le, még jó, hogy megkérdeztük... :D

Turkuba, a vonatállomáson már ott várt minket a másik török srác, Cem, aki aznap estére vendégül látott minket (ő, Ecem, Umut iskola társak lényegében)... Mivel sötét volt (17:00kor érkeztünk meg), így nem sokat láttunk a városból.. busszal elmentünk a koliig, ott lepakoltunk, és csináltunk pizzát meg krumplit vacsira.. (más ott a kollégium, ott van egy folyósó ahonnét nyílank az egyéni kis szobák, mindenkinek van külön hütője, fürdő-wc. és a folyóson van egy közös nagy konyha/társalgó... elég klassz amúgy... ) miután kajáltunk elnéztünk egy ír-pub-ba... nem volt rossz, és kivételesen finom sört ittam.. (ízlett)

Miután visszaértünk a szállásra, bár nagyon fáradtak voltunk, mégis megnéztük milyen ott a kollégista élet... egyszinttel lejebb mentünk és csatlakoztunk a közösségi térben lévő játékhoz.. (természetesen itt is ment a bemutatkozás, ki honnét jött... a lényeg, hogy megint találkoztam egy magyar lánnyal, aki szeptember óta tanul itt jogot - ő is erasmusos - és szegedi - meg is említettelek Sophie téged!!! :D ) a játék lényege, hogy van egy pohár amit körbe adunk és mindig a soron lévő embernek kell vmit belerakni - olaj, tojás, ketchup, víz, ital, alkohol, só, amit csak akar... - , és kapsz egy pénzérmét, amit mielőtt feldobnál meg kell tippelni, hogy mi lesz - fej vagy írás -, ha eltalálod akkor tovább adod a poharat a következőnek, ha nem akko rmegiszod ami benne van (az egészet!!)... nah, mi ott feladtuk a játékot, amikor már minden volt a pohárban, még egy nyers tojás is, amit utána megmelegítettek a mikróba... és egy srác megitta... fúúúúj.. :D
Az alvás vicces volt.. Cem szerzett a folyóson lakóktól plusz matracokat, amit leraktunk a földre - a szobájába - is itt aludtunk lányok (5), a két fiú pedig kiment a közösségi térbe (konyhába), mert ott volt egy kis szofa, meg egy kis kanapé... mi lányok jól aludtunk, a fiúk nem, mert hideg volt a konyhába, és az összestakaró nálunk volt... :S :D

Reggel későn keltünk - 11felé-, aztán mire elkészültünk, "reggeliztünk" volt már 1óra majdnem... így nagyon városnézésre nem volt idő, mert a 4es vonattal már jöttünk is vissza Helsinkibe... megnéztünk egy templomot, ill. csak meg akartuk nézni, ugyanis épp esküvő készült lenni ott bent... :D Útba ejtettünk egy "kosztüm" boltot, nah igen a fényképek megtekinthetők már fb-n.. :D
És természetesen, mivel szegényes volt a reggeli, így enni is kellett... egy igen híres étterembe mentünk be, ahol egy csirke salit 13,90€ért ettem.. :D de fini volt... :D nagyon ízlett... :D

Hát asszem, ennyit a Turku kirándulásról....