2011. január 20., csütörtök

01.20, csütörtök

Asszem a tegnapi nap beszámolójával is tartozok mindenkinek... :S :D hát lássuk csak.. igazából tegnap semmi lényeges nem történt napközben.. volt egy órám - Corporate Communication - , egész jó volt.... aztán megpróbáltam nyomtatni a suliba, hát hogy is fogalmazzak nem volt egyszerű.. természetesen rossz géphez ültem - erről a gépről nem lehetett nyomtatni.. :S és erre kb. 10perc után jöttünk rá... de utána már pikk-pakk ment az egész.. ha igen, ha nem mondtam volna, itt a Pasila-n egyes folyósokon vannak számítógépek, amit "szabadon" lehet használni és együttal ki van oda rakva nyomtató és szkennel is.. egyébként nyomtatni 1000db fehér-fekete lapot tudunk... és nem véletlen a szkenner, mivel a fénymásolásért fizetni kell, így a könyvből szükséges oldalakat csak egyszerűen beszkennelik az emberek majd kinyomtatják...

Tegnapi ebéd a menzán ilyen lasagne féleség volt csak hús helyett lényegében sárgarépa volt benne... :D :S de  finom volt, ehető... :D Aztán elmentem a magyar sráccal - Patrikkal- írószerboltba, majd haza és elkezdtem egy kicsit tanulni.. a finnt kb. a 2.oldal "szórengeteg" után feladtam... így a számokat sajna nem tanultam már meg.. :S de ami késik az jön... :D

Aztán este elnéztünk a Huumo - vagy milyen klubbal... ezúttal sokkal jobb volt a zene, teljesen élvezhető... :D a török lánnyal alig akartunk eljönni a helyről, úgy futottunk az utolsó buszra (1:35kor indult a buszállomásról)... (az úton egyébként megismerkedtem másik két magyar sráccal is, akik az Alto university-n tanulnak - ilyen villamosmérnökit vagy mit... szóval vagyunk azért itt magyarok... :D ) Egyébként eléggé "exkluzívnak" mondható ez a club... rengeteg kanapé (!) van elhelyezve, ahova az emberek le tudnak ülni (még egy külön helyiség is van ahol lazább beszélgetéseket lehet folytatni, mert halkabb a zene ott..).. hja, igen... és szabadalmaztatni kéne otthoni is, hogy bent a "terembe" nincs cigizés.. .:D itt egy külön kis fekete szoba volt a dohányosoknak, kifejezetten szimpatikus dolog! :D

Hát kb. ennyit a tegnapi napról...

Ma (csütörtök)... hát, mivel tegnap nem tanultam meg a számokat, így egy kisebb nehészéggel indult a finn órám, de megoldottam, mert könyvet tudtam használni.. a lényeg, hogy a tanár francia kártyát adott nekünk és azzal gyakorolhattuk kis csoportban a számokat... mi elkezdtünk black-jack-ni... :D
Aztán óra után, kisebb kavirc után elmentem a törökökkel enni, ma ilyen mexikói szószos krumpli volt.. hát a krumpli finom volt... a többit otthagytam... :D de a legjobban a török srác, Umut csinálta.. ő léynegében kifizetett 1,35€ azért a kajáért, hogy utána csak kenyeret egyen, ami ingyen van.... :D

14:00-kor elkezdődött a 12kredites tárgyam.. hát meg kell, hogy mondjam.. meglepődtem, és egyenlőre még nem tervezem, hogy leadjam.. nagyon tetszik ez a PBL - method... a lényeg, hogy az egész társaság kettő van osztva, így 11en vagyunk most az órán és mindig ki lesz jelölve közülünk egy "vita levezető személy", egy "jegyző" és egy "megfigyelő"...minden órára az aktuális "vita levezetőnek" kell készítenie majd egy "agenda"-t (vázlatot), amiről szó lesz az órán, és mindenkinek fel kell előre készülni az órára... és kapunk minden órán majd elvileg egy problémát amit közösen kell kidolgoznunk, megvitatnunk... :D ma is brainstormingoltunk... klassz volt, én nagyon élveztem... :D remélem, hogy iylen is marad és akkor nem lesz gond.. :D majd meglátjuk.. :D

Óra után elmentem a könyvtárba kikölcsönözni könyvet.. egyet sikerült erre a 12kreditesre (nincs konkrét könyv), és kettőt pedig szakdogához néztem... :D de itt csak  két hétre lehet kölcsönözni, furcsa... :S :D Majd mielőtt haza mentem volna a "vonatállomáson" itt Pasila-n elmentem megcsináltatni a "VR-ticket"-t, ami ahhoz jó, hogy ha Helsinkin kívül utazunk vonattal, akkor kedvezményt kapunk... és maga a kártya 8€ volt...

hja, igen.. ha még nem írtam volna... holnap (péntek) délután elutazunk Turkuba (ország nyugati széle, volt fővárosa Finnországnak, és a legrégebbi város) és ott töltjük az éjszakát, majd szombaton városnézés és este vissza Helsinkibe... a törököknek van ott ismerőse és ő hozzá fogunk menni, ill. szállni meg... :D és ahogy visszaérünk Helsinkibe arra lesz időnk kb. hogy lepakoljunk összekészüljünk és már megyünk is megint bulizni.. azt mondják, hogy nagyon jó lesz a buli..

Egyébként a "szülinapi-ajándékom" magamnak az lesz hogy a jövőhétvégét Tallin-ba és Riga-ba fogom tölteni... :D alig várom már... :D (most érkeztem még csak meg Helsinkibe, de már elmegyek innét.. :D nice... :D :) )

Most este, meg a török lánnyal voltunk majd egy órát a szaunába, huh.. nagyon jó volt.. :D majd lifttel közlekedtünk fel.. hát eddig még nem használtam a liftet és nem is nagyon akarom... ugyanis az egy kis fülke, és az ajtón kívül nincs semmi... látom ahogy véget ér egy szint.. ffúúúúj.. :S

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése