2011. január 12., szerda

1.nap

Ma "Orientation Day" volt a Pasila-kampuszon.. :D ("helyi vonattal" és kis sétával kb. 15perc alatt oda lehet érni) szóval megismertem az épületet, ahol lesznek az óráim... "Szerelmes" vagyok az egyetembe.. :D legalábbis elsőre nekem nagyon tetszik, szép és modern épület, mellette a  Pécsiközgáz semmi... A mai nap eredménye: van utazó bérletem és könyvtárjegyem... (a könyvtárjegy ugyanolyan mint az otthoni Tudásközpontos, annyi, hogy alá kellett írnom a hátulját és nyilván itt nem a TK képe van, hanem könyvek... de "szép" színes.. :D

Az emberek nagyon szépen és tisztán beszélik az angolt, legalábbis akikkel eddig találkoztam. (A könyvtáros néni borzasztóan unalmas prezentációt tartott.. az egész terem majd elaludt az alatt a 10-15perc alatt.. :D )

Egyébként, ahogy azt a Zsófi mondta itt is van minden egyetemnek saját "overálja" és mindegyik más színű.. így a "miénk" (üzleti szakosoknak) szép zöldes-kék van... megkérdeztük, hogy buliba tényleg abba járnak-e, és azt mondták a csajok hogy eléggé általános viselet a buliba, ezzel is mutatva, hogy "hova tartoznak".. kiváncsi leszek, hogy ténylegesen hányan fognak ilyet viselni.. :D

A tutorommal és másokkal bejártuk a "belvárost"... Jelentem van McDonalds, van Danone, és minden amit csak akartok... hatalmas épületek... "communitie train", trolly, busz, metro (egy vonalú)... És kb. nem találnák most egyedül el arra a helyekre, ahol ma voltunk... csak mentünk egyik helyről a másikra.. :S de majdcsak ki ismerem magamat.. :D

A városnézés után beültünk egy helyi pub-ba és lássatok csodát: megkóstoltam egy finn sört (Karhu III. - ez a leggyengébb, de ennek a sörnek vannak erősebb változatai: "A", "IV."..) nem ízlett.. semmi különbséget nem látok az otthoni sörökhöz képest.. :D (4,67€, és ez kb. egy pohár sör volt)... ha már "finn dolgok".. a tutorom volt kedves és megmutatott nekem egy finn édességet: "Salmiakki"... nem tudtam megenni - és a másik magyar lány se.. :D ilyen sós volt.. nagyon fura iza volt, nem tudom mihez hasonlítani igazából... Egyébként a finn kajával még nem vagyok kibékülve - ebédet nem igazán tudtam megenni-, de a mcdonald's jó.. :D

asszem most zárom soraimat... hosszú nap volt a mai, és holnap 9re kell menni egy másik kampuszra, ami kb. 10-15percre van a Pasilától, így kb. félóra lesz az utazás.. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése