2011. április 29., péntek

04.26-28.

04.26. - Kedd

Ma délelőtt otthon voltam és írtam a szakdolgozatomat, valamint összeszedtem a postáról a csomagomat! :D Délután Marietával elmentünk a Szoláriumba, ill. én még előtte beugrottam a könyvtárba még két könyvért, mert az a 18 kevés, ami otthon van.. :D Utána irány haza és nálam vacsi (Ecem, Zeynep, Marieta) - sonkát, házi szalámit, sajtot, uborkát, tojást ettünk. isteniiiiii volt :D
Hjaj, tényleg.. Úgy volt, hogy Zeynep ma reggel a fél9es repülővel megy haza. Hát ki is ment a repülőtérre és a becsekkoláskor a front-office-s személyzetes mondta, hogy a repülője csak holnap megy, úgyhogy nincs semmi keresnivalója itt. Így szegény kénytelen volt visszamenni a csomagjaival Ecem lakására. :D
Este én nagyon bele voltam merülve a szakdolgozat írásába és így észre se vettem, hogy vki betörte az épületünk bejárati ajtaját. A szituáció az volt, hogy részeg kb. 15éves fiatalok a játszóterünkön ittak, és lézerrel elkezdtek az Ecem szobájába bevilágítani (az ablaka pontosan a játszótérrel szemben van, és ugye ő az első emeleten lakik), ő a számítógépe előtt ült Zeyneppel és lusta volt behúzni a függönyét. A fiúk nem akarták abbahagyni az irritálásukat, így Ecem felhívta Umut-t és segítséget kért, majd mivel többen is náluk voltak így egy nagyobb társasággal - kb. 8fiú - megjelentek a "mieink is". Az egyik srác megkérdezte, hogy mi a bajuk, mire a finnek felmérgesedtek és az egyik a fejével kezdte el ütögetni az üvegajtónkat és egy kővel utána sikerült be is törnie. Ezt követően a srácaink kihívták a rendőröket, és a HOAS-nak is szóltak. Én ebből semmit nem vettem észre, csak annyit hogy a lakótársaim kimentek, majd röhögve jöttek vissza. A történéseket, csak kb. 1 órával később tudtam el, amikor Ecem elújságolta nekem. :D az ajtó is nagyon viccesen nézett ki... :D

Éjszaka pedig a szakdogát írtam reggel negyed6ig. igazából most már több karakterszámom van, mint ami a minimum, így gyorsan átnéztem, amit eddig írtam, hogy el tudjam küldeni a tanáromnak átnézésre.


04.27. - Szerda, Porvoo

4óra alvás után fel kellett kelnem, mert fél12kor volt egy megbeszélésem még az órám előtt - a közelgő konferencia miatt-. Délelőtt elküldtem a tanáromnak az eddig elkészített szakdoga részleteket is. A találkozóról 10percet késtem, de igazából felesleges is volt bemenni rá, mivel a többiek, akik a szerepjátékot fogják levezetni nem jelentek meg, így nem tudtuk elpróbálni.. :( Az órámról háromnegyed óra után eljöttünk (Franziska, Caroline, Muriel és én), mivel mi mentünk (kivéve Muriel) Porvooba egy kis elő-Vappuzásra. :D Hát mit is mondjak... A város nagyon szép volt - de ezt eddig is tudtam, érdekes volt látni hó nélkül is a várost. A szervezés terén voltak hiányosságok, igazából első éves turizmusos hallgatók szervezték. :D A "városjátékok" annyira nem voltak jók. Igazából először egy turista irodába mentünk, ahol egy kvízt kellett kitölteni, 9ből 7pontot kaptunk,egész jól tippelgettünk. :D de nagyon nem tudták a vezetők, hogy akkor most mi is van. A jó dolgo az volt, hogy kaptunk fánkot - nagyon finom volt-, valamint megkóstolhattuk az itteni "vappu" idején szokásos alkoholmentes italt: "sima". A tartalma, hát mikor meghallottam kételyeim támadtak afelől, hogy én meg akarom-e kóstolni. Lényegében, víz, cukor, ÉLESZTŐ és mazsola van benne és fogyasztás előtt 5napig tárolni kell. Egyébként az íze nem volt olyan borzalmas, mint az illata.. :D Ezt követően, egy kávézóba mentünk, ahol az arcunkat festhettük volna ki, nah, ebből természetesen kimaradtunk. A lényeg, hogy Vappu (itteni május 1.), idejére mindenki "megőrül", és nem szokásos ruhákat viselnek (kb. farsangi karnevál) :D. Majd elmentünk az itteni kampuszra - gyönyörű, modern, és van olyan terem, ahol csak babzsák párnák találhatóak. Minket egy olyan terembe vezényeltek, ahol kis 3személyes kis "kanapék" voltak és pezsgőt ittunk. Ezt követte a vacsora: előétel - saláta -, főétel - nyers és sült lazac, "zöldség köret", krumpli és húsgombóc, és mindehhez bor, a desszert - áfonyapite vanília szósszal. De a desszertet úgy kellett "kiérdemelni". Egy kis vetélkedő volt - hármasával kellett összeállnunk és egy lufit kellett tartani, amihez kézzel nem érhettünk hozzá. A lényeg, hogy a többiek lufiját meg kellett semmisíteni, az nyert, aki utolsóként maradt a lufival. A desszert után, pedig egy kis "finn" táncot tanultunk, hát az ilyen ugrabugrálós volt (egymás után kellett felsorakozni és úgy kellett előrehaladni), hát az nem volt annyira jó, főleg a kaja után. :D
Majd irány vissza Helsinki. Ecemék (Ecem és egy másik barátja, aki ma érkezett) feljöttek vacsizni - sonkát enni. :D Ezt követően pedig Ecemék rávettek, hogy el kell mennem velük bulizni. hát gyors lefürödtem, összekészülődtem és 11kor már mentünk is az állomásra, és onnét a buliba. Nikivel az állomáson találkozunk (Helsinkiben) és úgy mentünk tovább. A buli most különösen tetszett.. igazából nem ismertünk senki mást ott, és csak hülyéskedtünk... nagyokat táncoltunk. :D Utolsó busszal haza. :D

04.28. - Csütörtök

Hát délelőtt korán felkeltem, mondván hogy folytatom a szakdoga írást, igazából elszórakoztam az időmet, majd Ecem jött, gyors ebédeztünk és fél3kor már mentünk is mosni a ruháinkat. Főleg kb. fél5 mire be is fejeztük az egészet. Ezt követően én neki álltam kitakarítani a szobámat, meg a lakást, mondván hogy én ilyen piszokban nem tudok tanulni. Majd egy kis vacsi. és akkor után sikerült végre rávennem magamat, arra hogy dolgozzak egy kicsit. Este még lementem egy 20percre Ecemhez kicsit beszélgetni, aztán 2-ig dolgoztam. Igazából annyira nem voltam hatékony ma... :( hát ennyi.

puszika
Jucy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése