2011. április 23., szombat

04.10-12. - Sea Battle

Hát, ezt nem lehet szavakkal leírni, hogy milyen volt a Sea Battle. Tényleg fergetegesen jó volt! :D

Ahogy azt már korábban is írtam az útvonal: Helsinki-Tallin-Stockholm-Tallin-Helsinki.

Vasárnap elég korán kellett kelnem, mert 11kor indultunk a koliból a hajóra, és előtte még be is kellett pakolnom a táskámat. Természetesen mindenki rajtam röhögött, mert nekem volt a legnagyobb táskám, de erről most nem tehettem, hiszen a kis sport táskám nem volt elég, mivel csináltam az útra pogit és azt is el kellett vhova pakolni. :D a következő méretű bőröndöm pedig a "hajóbőrönd" kategóriába tartozik. :D (de volt, aki megreklamálta, hogy mért piros és mért nem lila a bőröndöm színe... :D) A Kannelmäkis "banda" együtt ment vonattal a városba, majd onnét két nagy (7-8személyes) taxival irány a kikötő -mivel nem volt ebben az időben busz. A kikötőben kb. 1,5 órát kellett várnunk, míg a fedélzetre feljuthattunk. (Mellesleg a Bálint is jött - gólyám volt még anno és most Jyväskyla-ban tanul :D).
Szóval, előbb Tallinba vette a hajó (Super Star) az irányt. 10emeletes hajóval utaztunk, aminek az elejébe ilyen kis bár volt - több szintes ülőhellyel (6.-7.-8. emeleten is volt) és gyönyörű kilátásunk nyílt a kanapéból, ahol ültünk. (képek fb-n! :D)
Miután megérkeztünk Tallinba, ez kb. délután 4 órakor lehetett, épphogy kiszálltunk az egyik hajóból, már mentünk is a másikra, amivel Stockholmba indultunk (Baltic Queen). Ezen a hajón már volt kabinunk, hiszen két éjszakát töltünk ugye a hajón. A kabin elfogadható volt - 4ágy (2 "emeletes"), egy kis fürdő wc-vel, és volt két tükrünk is (az egyik az ilyen "fésülködő asztal" jellegű volt). Ez csak azért volt érdekes, mert az egyik tükör az "ablak" helyén volt.. igen nem volt ablakunk a kabinon... :( így egy kicsit nyomasztó volt bent a légkör, de nem volt para. - szerencse, hogy nem vagyok klausztrofóbiás. :D Egyébként Marieta-val, Ecem-mel és Hilal-lal (barátnője Törökországból, aki meglátogatta a bátyójával itt Erasmuson) aludtam együtt. A hajó, még jobb volt, mint az előző. Gyönyörű, "luxus"... Titanic ehhez képest, semmi volt, nem véletlen, hogy az elsüllyedt ez meg nem. (Tallinba jeges volt még a víz, és ott a hajóval törtük a jeget, ahogy haladtunk előre.) :D
Este kaptunk vacsorát. Mi naivak először nem értettük a dolgot, hogy mi olyan különleges. Igazából 4-5 "önkiszolgáló" pult volt. Mi úgy gondoltuk, hogy mindegyiknél ugyanazt kapjuk, így a zöldséges, halas résznél megpakoltuk a tányérunkat. Majd megláttuk, hogy a másiknál sült húsokat, krumplipürét és sült kolbászt lehet kapni. Nah, akkor kerestünk egy asztalt, és szépen elmentünk a következő körért. Két hatalmas tányér ékeskedett az asztalon mindannyiunk előtt (Marieta, Ecem és én) telis tele finomabbnál - finomabb étellel. Hát igen, ez a vacsora felért egy fejedelmi étkezéssel. Főleg, hogy ingyen kaptunk hozzá fehér és vörösbort. És, hogy mindez ne legyen elég, desszertet is szedtünk, majd utána én megittam még egy kávét, nehogy az esti bulit átaludjam.. :D Szóval, gondolom azt nem kell mondanom, hogy a vacsoránál nem hazudtoltuk meg magunkat és igazi egyetemisták voltunk - ami ingyen van abból sokat kell szedni - MINDENBŐL! :D
Hja, hogy milyen szórakozási lehetőségek is vannak a hajón. Csináltak nekünk az egyik bárban ilyen kis szórakoztató vetélkedőket - hát annyira nem voltak szórakoztatóak - legalábbis ahogy azt a TV-ből láttuk. (Hja, tényleg a kabinban volt TV-nk, ahol láthattuk, hogy milyen történések vannak a hajó egyes közösségi tereiben. - vicces.. :D ) Ezenkívül volt egy karaoke bár, és a 10. emeleten (mi a 8.emeleten laktunk) pedig a Disco, és ki lehetett onnét menni a friss levegőre. :D A zene a buliba, a szokásos - normális szórakozóhelyi zene, semmi extra. :D

Hétfőn reggel 10 órakor kötöttünk ki Stockholmban. Marieta elment az "idegenvezetős"-városnéző-túrára, Ecem-mel mi még aludtunk egy picit, majd 11kor elhagytam a hajó fedélzetét a törökökkel (Ecem, Hilal, és Erdem - Hilal bátyja). Ahhoz, hogy eljussunk a városba egy buszt kellett fognunk, mivel nem volt svéd pénzünk, így a buszsofőrrel megegyeztünk, hogy 4nek fizetünk 5€-t. (olcsón megúsztuk!). Majd, hogy ne hazudtoljuk meg magunkat, a városnézést a H&M-mel és társaival kezdtük. :D Mire végeztünk, Marieta is végzett a kis túrájával, így találkoztunk és együtt mentünk el az óvárosba. Itt a Király palotát, meg a kápolnát néztük meg, beültünk egy kis kávézóba mondván, hogy meg kell kóstolni az isteni finom forró fehér csokit. Az árán nem is voltam meglepődve, hozzászoktam itt kint a magas árakhoz (a svéd árak megegyeznek, vagy magasabbak, mint a finn). Viszont a forró csoki íze.. hát nem volt az isteni finom... Igazából forró tej volt számomra, nagyon híg volt, a pécsi ezerszer finomabb! :D Majd, még sétálgattunk egy kicsit és utána irány vissza a hajó. Noh ez már nem ment olyan könnyen, mint reggel. Mert a buszsofőrök most nem voltak olyan segítőkészek, mint reggel. A nóta vége az lett, hogy metróval mentünk a kikötőbe (kb. 3€ a jegy ára). Szerencsére elértük a hajót.
Ezen az estén már tényleg 2000 hallgató szórakozott együtt, ugyanis most már a "svédek" is csatlakoztak hozzánk. (Előzőleg, "csak" Finnországból és a balti államokból voltak hallgatók, no meg néhány idősebb ember).  Ma kivételesen nem hagytuk ki a naplementét. Marieta-val addig bohóckodtunk a levegőn, amíg le nem ment a nap. Nagyon szép volt! Este pedig, megint irány a móka.

Kedd reggel, kb. 10órakor kötöttünk ki Tallinban. Ezúttal a csomagjainkat magunkkal kellett vinni, hiszen ezt követően, azok, akik Finnországból jöttek ismét a SuperStarral mennek vissza Helsinkibe. Tallinban elmentünk megint arra a palacsintás helyre, ahol még január végén voltunk, mikor ide kirándultunk. Isteni itt a palacsinta, jól is laktunk, akkora adagot kaptunk. :D Ezután egy kis sétálgatás a városba, majd irány vissza a kikötő! Ott még volt kb. egy óránk, míg felszállhattunk a fedélzetre. A hajó ugyanaz volt, mint amivel jöttünk, így nem részesültünk új élményben a kinézetét illetően. :D Ami új élmény volt, hogy mindenki aludt a kanapékon. :D voltak, akik a lépcső alatt találtak alvásra alkalmas helyet. (kb. 10 ember feküdt az oldalán egymás mellett… :D )
Miután kikötöttünk ismét Helsinkiben már este fél 8 volt. Ezt követően úgy döntöttünk, hogy egyszerűbb, ha fogunk egy taxit és visszamegyünk azzal Kannelmäkibe. Teljesen elfogadható áron volt, „csak” 5€ fejenként.
Este Ecemhez mentem le vacsizni, majd utána még a következő napi órámra kellett egy kis anyagot elolvasnom – ebből az lett, hogy a címszavakat átfutottam.. :D