2011. április 29., péntek

04.23-25. - Húsvét Helsinkiben

A készülődés is véleményem szerint a húsvét része... :D

Szombaton reggel korán keltem, mert a  Lidl-be kellett mennem bevásárolni a sütikhez. Ezt követően neki álltam megcsinálni a Sajtos rúd tésztáját, majd megsütöttem. Ezt lényegében a mai piknikre csináltam, azonban azon sajnálatos módon nem tudtam részt venni, mert a csomagom miatt kellett rohangálnom a posták között.. Sajnos a helyes postára későn értem oda, így a csomagomat nem kaptam meg időben.. A gond csak az volt, hogy ebbe volt a tojásokhoz a festék... :( Miután haza értem, gyorsan megcsináltam a napestet, majd Nikivel beszéltem és mondta, hogy neki még maradt kék és narancssárga festéke, így gyorsan átugortam hozzá a festékekért. Marietától pedig ilyen csillámport kaptam, amitől szép csillogósak lettek a tojások (csak 4-5ilyet csináltam). Miután visszaértem Pasilaról, Ecem és a barátnője Zeynep is feljöttek hozzám, és míg Zeynep és én festettük a tojásokat, Ecem tanul a szobámban. Életemben először megpróbáltam hagymaleveles tojásokat is csinálni, hát nem a legszebbek lettek, de elmegy.. :D Marieta elmondta, hogy a bolgároknak, vagy egy tojásfestési módszerük, amit most mi is kipróbáltunk - a lényege, hogy egy nagyobb darab vattára különböző színű festéket kell rakni, majd a tojást beletekerni, így szép színes lesz.. :D a mieink fehér-kék-narancsárgák lettek. :D nekem nagyon tetszettek a tojások, amiket csináltunk. :D Miután befejeztük a tojásfestést, rájöttünk, hogy éhesek vagyunk így a lányok csináltak "Manti"-t (kb. nokedli jellegű tésztában kis hús, és rajta ilyen paprikás-vajas szós és joghurt - isteni finom, már többször is ettem ilyet). Én pedig csináltam egy adag pogit nekik. Nah igen, 11kor sikerült vacsiznunk is. :D Szép kis nap volt. :D

Vasárnap reggel megint csak korán kelltem, ugyanis a holland lányok által szervezett Húsvéti-ebéd 1kor kezdődik, és addig még a pogácsákat is ki kellett sütnöm, és a sörkiflit is meg kellett csinálnom, valamint hajmosás és fürdés sem maradhatott ki. Fél órával később de el is készültem. (hja, igen most már göndör a hajam... :D) Gyönyörű napsütéses időnk volt, így az épületünk előtt lévő kis "játszótérre" mentünk és ott egy húsvéti-pikniket csináltunk. Nagyon jó volt! a sütik mindenkinek ízlett, nem sok maradt. Volt, aki meg is mentett magának a későbbiekre néhányat - pl. Umut, Muriel.. :D. Délután egy kis jól megérdemelt pihi, majd mentünk is tovább Jenny lakására, ahova egy húsvéti vacsira voltunk hivatalosak. Ide is mindenkinek hoznia kellett vmit. :D A kis vacsiról korán (10 órakor) indultunk be a Tiger-be, gondoltunk egy jó bulizunk húsvét estéjén. Hát fél11re érhettünk oda, és nem túlzok 1,5km-es sor állt előtte. A hely megtelt, nem tudtunk bejutni, így átmentünk Onnelához, ahol szintén hatalmas sor állt. Hát gondoltuk, hogy "buli nélkül mégse maradhatunk", így elmentünk "Jenny Woo"-ba, ami hát, hogy is fogalmazzak: "meleg-barát" hely. Ez minket annyira nem zavart, mert kb. egy jó 30fős erasmusos társasággal érkeztünk oda. A hely egész klassznak mondható berendezésileg, amúgy eléggé picike (igazából egy nagyobb termet nem nyitottak meg, ahol "ágyak" vannak, azokon lehet ülni). A tánctér is nagyon pici volt és a közepén egy "sztriptízrúd" volt egy kis emelvényen. A fiúknak ez nagyon megtetszett és egymás után mentek fel táncolni rajta... :D viccesek voltak. A buli annyira nem tetszett nekünk, így az utolsó előtti busszal (fél2kor) elmentünk haza (Marieta, Jenny, Signe, egyik lakótárasam, Jill és én).

Hétfő... hát meglepődtem, mert Valentin, német srác, tényleg eljött meglocsolni engem. Angolul halhattam első ízben a "Zöld erdőben jártam" kis versikét, és egy lábos(!) vízzel lettem meglocsolva. (parfümös, vödrös, szódásszifonos, üveges locsolásban volt már részem, de lábossal még senki ... :D) Hihetetlenül jól esett, hogy nem felejtette el, és vki meglocsolt. Igazából én nem szerettem ezt otthon, de itt rá kellett jönnöm, hogy tök klassz dolog! :D Délután, mivel gyönyörű napsütés volt - 19fok (itt az egyik épületen lévő mérőke azt mondta hogy 22fok-, így átmentem a Valentinékhez és tőlük ki lehet mászni a háztetőre és ott napfény fürdőztem, míg olvastam a könyveimet. Ezt követően haza mentem, és mivel Marieta is ki akart egy kicsit menni a levegőre, így kimentem vele a játszótérre. Nem voltunk kint többet mint kb. 20percet, mert nekem készülődni kellett, mert mentem Nikihez vacsizni. Csirke pörköltet csináltunk tésztával és káposzta salátával. Szerintem nagyon finom lett, én nagyon sokat ettem, alig bírtam menni utána. :D Majd haza és neki álltam a szakdolgozatomon dolgozni, hiszen az elmúlt két napban nem foglalkoztam nagyon vele.. és nagyon lelkiismeret furdalásom volt már miatta.. :S

puszi
Jucy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése