2011. május 18., szerda

04.29. - 05.01 Vappu

04.29., Péntek

Ma az óránk után haza jöttünk, kajáztunk, majd visszamentünk Ecemmel és Oytunnal a városba, megmutatni Oytunnak az Attelijee bárt - ahol a 12-ről gyönyörű kilátás tárul a városra. 10óra felé jöhettünk haza. Oytun csatlakozott a bulizó társasághoz, Ecemmel pedig a szobámban tanultunk - pontosabban ő készült a vizsgájára én pedig írtam a szakdogát. Kb. 3felé jöhetett vissza Oytun, akkor ettünk egy pizzát, majd nyugovóra tértünk.


04.30., Szombat

Ma elvileg kora délután mentünk volna Vappu-piknikre, én a rossz időre való tekintettel azt mondtam a többieknek, hogy inkább itthon maradok, főleg hogy belelendültem a szakdoli írásába.. Így fél4ig csináltam, majd gyors összekészültem és bementem a városba. Az eredeti célom az volt hogy 6kor a Vappu hivatalos megnyitóján ott legyek, ez azonban sajnos nem jött össze. Negyedórás "késéssel" csatlakoztam a többiekhez, akik akkora már a Fehér templom előtti téren "buliztak"... Hát ennyi embert sem láttam még itt... A hangulat leírhatatlan. Az egész tér, a lépcső tele emberekkel - főleg diákokkal, akik a fehér sapkájukat (amit a gimis ballagásukkor kaptak) és az egyetemi egyen overalljukat viselték. Kb. este 10-ig lehettünk itt, majd elmentünk az egyik orosz lány, Tanya lakására ott voltunk kb. 2 órát, majd én a török sráccal haza jöttem (nekem nem volt nagyon kedvem buliba menni, nem is úgy készültem, meg gondoltam hogy majd holnap este), a többiek pedig mentek bulizni.

05.01., Vasárnap

Ma nem sikerült annyira időben felkellnem, mint terveztem. Így csak kicsit késve tudtam a többiekhez - Marel, Franziska, Caro és Marel mentora - csatlakozni a pikniken. Most a piknik a Cafee Ursulahoz közeli parkban volt, ami nagyon nagy közel a tengerhez. Hogy mi volt ott... Az itteniek teljesen máshogy ünneplik a Május 1.-t. érdekes, hogy itt nem lehetett sört kapni, nem volt olyan árus. a műanyag WC-k előtt itt is hatalmas sorok álltak... és a finn specialitás: mozgó szauna... igen, szauna finn módra - tehát az emberek nem viseltek semmit. amivel semmi gond nem lett volna, ha mondjuk el lettek volna "kerítve", de a srácok nem nagyon zavartatták magukat - lehet a kellő alkohol mennyiség miatt. Hát ezt is meg kellett tapasztalni EGYSZER. :D
Én ilyen fél 1felé érhettem ki a piknikre, akkor még volt egy kis hely ez 2 órával később a 0-ra redukálódott le. alig lehetett mozdulni. mindenki a kis pokrócán ült/feküdt, a barátaival beszélgetett, ivott-evett. Szólt a zene. Az idő hol sütött a nap hol szállingózott a HÓ! igen, míg élek nem felejtem el, hogy MÁJUS 1.-ÉN HÓ ESETT! :D 5felé haza indultunk, mert már nagyon hideg volt - nem készültem téli cuccal, gondoltam azért május 1-én már megengedhető a tavaszi kis kabát és sport cipő, hát Helsinkiben az időjárás nem támogatta elképzeléseimet...
Este Ecemmel és a barátjával Oytunnal elmentünk Tigerbe egy utolsó bulizni, mivel Oytun kedden reggel utazik haza. A Tiger előtt csatlakozott hozzánk Umut, Loui, Julien és Julien francia barátja, aki szintén látogatóban volt itt. Egész kellemes kis buli volt. Én a fiúkkal jöttem haza, ugyanis Ecem és Oytun tovább akartak maradni, mint az utolsó busz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése