2011. március 3., csütörtök

02.28.-03.03. :D

Akkor összegezzük megint egy kicsit a hetemet.. .:D

Hétfő

Ma volt az utolsó prezentációm Corporate Communication-ből, annyira örülök hogy túl vagyunk rajta. :D nem szerettem angolul prezentálni.. :D meg a csoportomat se szerettem annyira, nem volt velük jó együttdolgozni... :( (az otthoni egyetemen vhogy mindig jobb csoporttársaim voltak, még akkor is mikor a tanárok válogattak össze minket.. :D )

Óra után találkoztam volt "gólyámmal" (még mikor "seniorita" voltam másodévesként a gólyatáborba, az én csoportomba volt  beosztva), Bálinttal (aki most tölti erasmus idejét Jyväskylä-ban, kb. 4órára Helsinkitől), mert egy orosz lánnyal ellátogattak Helsinkibe és együtt ebédeztünk, meg megosztottuk eddigi tapasztalatainkat, élményeinket... :D

Utána irány haza, és tanulás a szerdai vizsgára.

Kedd

Március 1. - Bulgáriában van egy hagyomány, hogy minden év március hónap első napján "Martenitsa"-t adnak egymásnak (fehér és piros szalagból/fonalból készített karkötő, nyaklánc, stb.) ezzel jelképezve, hogy a "téltől" elköszönnek és várják a tavaszt. lényegében ilyen Busójárás célzatú az egész... egyébként ez a nap náluk "pihenő nap" és Baba Marta-nak hívják. a márciust pedig Grandmother March-nak (Nagymama március). és ezt a Martenitsa-t addig kell hordani, amíg az illető meg nem lát egy virágzó fát, vagy egy gólyát. Ezt követően a fára kell akasztani a Martenitsa-t és ennek jelentése: hogy az egész évben olyan egészségesek leszünk mint a frissen rügyező fa, annak erejét "megkapjuk" (vagy vmi ilyesmi), de a kisebb városokban van hogy egy kő alárejtik el és másnap meg kell nézni hogy mi van a kő alatt. (a pókra emlékszek csak - az azt jelenti hogy balszerencséje lesz az illetőnek). Egyébként igen, mi is azon poénkodtunk, hogy vszínű ezt a Martenitsa-t addig fogjuk hordani, míg haza nem megyünk és majd mindenki otthon a repülőtérhez legközelebbi fára fogja felakasztani, mert az lesz az első "virágzó" fa amit látni fogunk idén.. :D

bár meg kell hagyni nagyon szép időnk van mostanság... süt a nap és "meleg" van... csak -5 fok van, vagy 0fok körüli hőmérséklet... (igen, nálunk ez nagyon melegnek számít, főleg a -20fok és afeletti hőmérséklet után... :D )

délután ebéd után, 1,5hónap után végre elmentem a lányokkal Malmi-campusra. Annyira nem nagy szám az kampusz. Míg ők órán voltak én a könyvtárban tanultam a vizsgámra... És eljött az idő, hogy azt mondjam hiányzik a Tudásközpont! :D ez van... :D amúgy a lányoknak elmaradt az utolsó órájuk, így már fél4kor végeztek, de Sarahval mi még ott maradunk a suliba egy kicsit tanulni és ilyen 5felé jöttünk haza.. :D

aztán próbáltam folytatni a tanulást.. :D

este lenéztünk egy kicsit saunába, és most volt az első alkalom, amikor nem esett jól, 20-30perc után fel is jöttünk a lakásba...

majd este még egy-két tételt átnéztem aztán alvás....

Szerda 

Reggel "korán" kelés, és 2-2,5óra alatt átnéztem még egyszer gyorsan a tételeket, majd irány az egyetem... :D

A vizsga.. hát annyira nem voltak nehezek a kérdések, 20 kérdést kaptunk 2-2 pontért, ebből 2-re nem tudtam a választ, a többihez meg írtam.. remélhetőleg meg lesz a vizsgám, minden azon múlik, hogy a tanár mennyire tudja megérteni az ÉN angolomat.. :D

Délután haza jöttem mosni, majd vissza az egyetemre, mert Nikivel elmentünk gyúrni... :D egész klassz volt... :D mondjuk a suli "konditerme" nem nagy szám, de most a célnak megfelel... :D

majd haza, készülődés és irány a szokásos-otthonról-megtartott-szerda-esti-hagyományos-kikapcsolódás.. :D a francia fiúknál kezdtünk majd onnét mentünk tovább buliba. (lakótársaim nem jöttek, mert sokat kell tanulniuk...)

Csütörtök

Mai nap röviden:
suli - kaja - úszás - vásárlás - alvás .:D
hja, meg csináltam magamnak vacsit.. :D

este felmentem Marieta-hoz és játszottunk vele és Rékával Monopoly-t.. hjaj de jó volt.. főleg, hogy finn Monopoly volt.. :D klassz.. a legkisebb címlet: 10 000€ a legnagyobb 5.000.000€... :D valamint bolgár tejberizst ettünk (a lényege, hogy nagyon sok cukorból készült. és le kellett hűteni, és fahéj volt még rajta, nagyon jó volt.. :D )

éjszaka érkezik Sarah egyik barátja, itt lesz nálunk egészen kedd reggelig, valamint holnap (pénteken) érkezik Svenja barátja is, aki vasárnap délutánig lesz itt velünk.. :D

jóéjt, szép hétvégét! még jelentkezek! :D ;)

puszi minden kedves olvasómnak! :D

1 megjegyzés:

  1. Jó volt egy kis levegő változás és megtanultam, hogy a helsinki finnek nem tolerálják a "vittu" szót. Ez nálunk nem problem, mindenki poénnak fogja fel:)
    De jó volt Helsinki, áprilisban találkozunk a Sea Battle ladikon!

    VálaszTörlés