2011. május 24., kedd

05.13-16. - hétvége Sarahval és Svenjával

05.13. - Péntek, Farewell party

Hát a reggeli kelés nem volt egyszerű... Délben volt egy órám, amire sikerült fél órás késéssel beérnem. Konyhába reggeliztünk, beszélgettünk Svenjával, mikor láttuk a többieket iskolába sietni, de nem zavartattam magamat, jó volt újra Svenjával beszélgetni 2 hónap után... (Sarah még a szobámban aludt).
Ecem fel se bírt kelni.. :( így ő kihagyta az órát. igazából egy vendégelőadónk volt és 1 órakor most kivételesen véget is ért az óránk. :D
Így órámat követően, találkoztam a városba a lányokkal, elmentünk venni a boltba egy kis harapni valót, és elmentünk az egyik Parkba - közel a tengerhez, ahol a Vappu is volt. :D eléggé hűvös volt, de együtt voltunk. A sziklákon megettük a kis kajánkat - eper, péksüti és pogácsa. Sőt még a madarakat is megetettük. Utána úgy gondoltuk, hogy felmelegedés képen elmegyünk a közeli Café Ursulába, de annak egy része le volt zárva magánrendezvény miatt, így nagyon nem volt szabad hely, így visszaindultunk a városba. Svenja ragaszkodott hozzá, hogy igyunk valami meleg italt, így a Kappelibe ültünk be. Hjaj... Kappelivel szembe volt egy ilyen kis "kiállítás" (nem tudom, hogy ez a megfelelő szó-e rá... :D) két robot/gép volt egy emelvényen és zenegépen játszottak le zenéket és "táncoltak", nagyon vicces volt. :D
Városból haza indultunk, egy kicsit lepihentünk, ettünk és elkezdtünk készülődni az esti "Farewell partyra". (búcsú party). Svenja kicsit előbb ment el, mivel volt egy találkozója a finn barátaival. A buli egy kibérelt kis medencés helyen volt. Mi, Sarahval nem igen akartunk megmártózni, így nem is vittünk magunkkal bikinit meg semmit. Néhányan viszont megmártóztak a medencébe ill. szaunáztak. Hát meg kell mondjam.. én is a végén a medencében kötöttem ki... az egyik francia srác elkapott, és beledobott a vízbe - ruhástul, de most legalább a táskám nem volt velem ebben a pillanatban, így nem ázott el a telefonom, én viszont igen... :D Utána hajszárítóval próbáltuk megszárítani a ruhámat. nem sok sikerrel... Így az esti party számunkra itt véget ért, és éjfélkor innét egyenesen hazamentünk, míg a többség tovább indult bulizni. :D
Egy szomorú eset is történt este. Véletlenül az egyik francia lány betörte a zuhanyzóba a kabint és felszakította a hátát és a karján is volt egy kis vágás. Úgy kellett a mentőket kihívni hozzá és vitték be a kórházba és össze kellett varrni.
Miután haza értünk, néhányan nálunk gyűltünk össze és vártuk a hírt, hogy mi van a francia lánnyal. Szerencsére minden "okés" volt. Haza is engedték utána a kórházból, meg is látogattuk egyből. Annyi, hogy egész életében viselnie kell majd a hátán és a karján a sebhelyet... :(

05.14. - A21, Házibuli - "szakdoga égetés"

Ráérősen ma is felkeltünk - kb. ilyen fél12 felé. Kis reggeli, majd a városban találkoztunk Svenjával - előző este ő a finn barátaival elment bulizni és ott aludt náluk. Úgy gondoltuk, hogy ma meglátogatjuk az egyik strandot itt. Az idő nem volt strandolásra alkalmas, de az időjárás sose akadályozott meg minket semmiben. Igaz csak a lábunkat mártottuk bele a vízbe Sarahval. Hát a bokáig érő víz is bőven elég volt... :D Képzelhetitek, milyen hideg lehet még mindig - noha nem jeges már. :D Strand után a Fehér templommal szembeni kis kávézóba - Angel - beültünk, majd H&M-be és egy másik finn boltba mentünk be kicsit körbe nézni - igazából Sarahnak kerestünk napszemüveget. Ezt követően haza mentünk, csináltunk finom gyümölcs salátát, majd kicsinosítottuk magunkat és a négy "grácia" elindult a korábban lefoglalt A21 "exkluzív" bárba. Ide csak úgy lehet menni, ha van foglalásod, egyébként nagyon nehéz bejutni. Nagyon hangulatos kis hely volt, nem a legolcsóbb, de ez egyszer úgy gondoltuk, hogy utoljára megengedhetjük magunknak. A hely olyan szempontból kicsit csalódás volt, hogy azt hittem kicsit nagyobb, igazából egy nagyobb térből állt és fehér függönyökkel voltak elválasztva a kis társaságoknak szánt helyek. (kanapékon ültünk). Elegáns környezet isteni finom koktélok (ha 100 különböző koktél ajánlatuk nem volt akkor egy sem. :D - nehéz volt a választás).
Majd haza indultunk és csináltunk egy kisebb megmozdulást a lakásunkban. Majd kimentünk a "piknik" térre és elégettük a szakdolgozatom kinyomtatott verzióját. Nagyon élvezték a többiek, hogy a tűzzel játszhattak... :D De rendesek voltak, mert egyből mondták hogy "tűzre vele"... :D Utána irány vissza lakásba. Ecem neki állt kaját csinálni a többieknek, amivel annyi baj volt csak hogy a lakótársaim által elkészített ételt melegítette meg... :D hát amikor rájöttem, hogy mit esznek nem voltam boldog... Kicsit aggódtam, hogy fogják fogadni a lakótársak a hírt. Mivel Svenja lepihent, így úgy döntöttünk hogy átmegyünk Valentinék lakására és ott folytatjuk a kis beszélgetést. 10 perc után vissza is jöttünk, mert a franciák csak a laptopot nézték (vmi filmet, vagy nem tom mit.) Unalmasak voltak.. :D Sarahval kicsit rendbe raktuk a konyhát - kitakarítottunk és utána iránya az ágy. (Hja én egy üzenetet írtam a lakótárasaimnak, hogy ezer bocsi a kaja miatt, stb. stb.) (hja, igen, nem tudom hogy említettem-e ugye a lakótársak csütörtökön elmentek Turkuba és ma délután jöttek vissza) :D

05.15. - Seussari, Tiger

Reggel, mikor felébredtem egy üzenet várt az ajtómon a lakótársaktól: semmi baj, ne érezzem emiatt rosszul magamat, stb. :D
Ma kivételesen Ecem is tudott hozzánk csatlakozni (eddig azért nem, mert volt egyéb iskolai teendője, amit időre meg kellett csinálnia, ill. jövőhéten 3 vagy 4 vizsgája is lesz). Utunk Seussari szigetre vezetett, amit a Mókusok szigetének is neveznek itt. Rögtön a sziget/park bejáratánál vettünk fagyit. 2011 első fagylaltja, isteni finom volt. :D A park gyönyörű, magával ragadó - hugomat is elhozom ide az biztos, amikor meglátogat. :D A mókusok is annyira kis aranyosak voltak. :D Jó volt a természet lágy ölében sétálni, olyan relaxáló volt. A szigetről irány haza.... Most bolognais tésztát (sütőben) csináltam Sarahnak és Ecemnek. (Svenja elment a finn barátaihoz). Hát ma kellett elküldenem a szakdolit a Zitának, hogy tudja nyomtatni majd. de kb. 2 órát szenvedtem vele, mert a word megint összekutyult néhány dolgot és azt mire kijavítottam, ill. nem tudtam elmenteni rendesen pdf formátumba... csak kicsit voltam ideges, ráadásul időben sem tudtunk elindulni otthonról - szegény Sarah, főleg hogy segíteni se tudott nagyon nekem.. :( Végül, Bandi mentette meg az életemet... :D utólag is köszönöm! :D szóval végül azért csak sikerült elkészülnöm és irány Tiger.. Amiért fontos volt, hogy ma korábban elinduljunk, mert ma volt az ice hockey világbajnokság végső döntője: Finnország-Svédország. Az a hangulat, ami ott volt a szórakozó helyen. mindenki egyként szurkolt a finneknek... igazából a vége előtt kb. 45perccel értünk oda.. az állás ekkor 1-1 volt.. és akkor az állás megfordult.... láttuk, ahogy a finnek megnyerik a meccset, a végső állás: 6-1! :D elképesztő volt! de tényleg... ahogy énekeltek, ahogy ünnepeltek. pff. :D (sajna utcára nem mentünk ki, pedig ki kellet volna). Ezt követően hatalmas nagy ünneplés volt a szórakozó helyen. Az első vonattal - 5órakor - mentünk haza. A buli fél 4kor véget ért, akkor a többiek el akartak menni Mc-be, hát nem volt mit tenni irány a McDonald's. Csak fél órát kellett sorba állniuk, annyian voltak. Ezt követően megették, és már mennünk is kellett a vonatra. Igazából Sarahval mi kicsit előre mentünk, mert a többiek még cigiztek meg két franciára vártak, akik az utcán ettek - én nagyon fáztam. :D Eredmény: mi elértük a vonatot - ami mellesleg nagyon tele volt, volt aki fel se tudott szállni... :( a többiek az eggyel későbbivel jöttek haza.

05.16., hétfő - ...

Hát, mit is mondjak... vagy inkább írjak... tudom, mi történt nem azzal van a baj, csak..
Igen, bármilyen meglepő "reggel" felkeltünk.. :D Utána, Sarah elkezdte bepakolni a táskáját, összekészülődtünk, kicsit összerendeztem a szobámat - ugye három matrac volt megint a földön... :D Hjaj, mielőtt elfelejteném a legjobb: Zitától kaptam egy fényképet (nem is, kettőt kaptam igazából :D )a lényeg, a fényképen az elkészült szakdogám volt látható, utólag is köszi még egyszer! :D meg mindenkinek, aki támogatott és buzdított - igen, a szakdogábam is megemlítettem! :D
Szóval, bementünk a városba, gyorsan elmentünk egy papírboltba mert akartam venni egy kis "memory book", amibe mindenki tud írni. Az első Sarah volt... :D Majd Svenja jött a finn barátaival kocsival és úgy mentünk ki a reptérre... Ez egyszer könnyebb volt a "búcsú"... Igazából nem is "búcsú" csak "szia"... most már mindannyian elhisszük és tudjuk, hogy itt nincs vége a barátságunknak... :D ha nem is sűrűn fogjuk látni egymást, de fogjuk! (ajánlom magunknak! :D) Miután a lányok elmentek, a fiúk haza hoztak kocsival (tök rendesek voltak)... majd egy órát voltam kb. itthon - a szakdolit feltöltöttem a Finishbe- még egyszer köszi Bandi a segítségért.. :D Aztán irány vissza a városba, mert: hatalmas nagy ünneplés volt, hogy 16év után idén megint a finnek nyerték meg az Ice Hockey bajnokságot! :D Egyedül indultam városba (többiek már bent voltak, Ecem meg itthon maradt tanulni), aztán a vasútállomáson itt Kannelmäkiben találkoztam Marellel (holland lány) és vele együtt mentünk a nagy tömegbe... Nagyon sokan voltak kint... A nagy ünneplés - színpad, "koncert", az Ice Hockey csapat, a Kappeli melletti téren volt - ott van a kikötő is -. Tele volt emberrel. Mindenki fehér-kékben, finn zászlót lebegtetve... huh... Mozdulni nem lehetet... Kb. egész Helsinki kint volt. A színpadon történteket két nagy kivetítőn is lehetett követni - nyilván nem lehetett 1km-es távolságból látni mi történik a színpadon.. :D Jó volt látni, és "átérezni", hogy hogy éreznek a finnek, mennyire boldogok. És most nem voltak finnek - legalábbis ami a higgadtságot és a csendességet illeti -, de a részegség tekintetében csak a formájukat hozták.. :D A Fehér templomhoz is ellátogattunk - miután vége volt az ünneplésnek mindenki átment oda, megint tele volt az egész tér... Fiatalok a szobrokon, villamosokon lógtak. Igazából a villamosok nem is tudtak nagyon közlekedni, mert annyi ember volt... És nekem is volt szerencsém látni a játékosokat, mert a buszukkal pont arra jöttek el... fent a busz tetején (a teteje kinyithatós volt) álltak, ültek, a serleget lengették! Miután elmentek, mi is útnak indultunk, jártunk egyet a városba. Akik kocsival közlekedtek mind a dudájukat nyomták - mint a nászmenetbe -. A kocsik tetején finn zászlók lebegtek.. És még egyszer volt szerencsék találkozni a játékosokkal.. :D Nagyon örülök, hogy most voltam itt kint és átélhettem ezt - és mostantól, ha nem felejtem el fogom követni "nagy vonalakban" az Ice Hockeyt- ... :D
Hja, amúgy Marellel találkoztunk Valentinnel és Sebastiannal még az egész "eset" elején és a fiúkkal voltunk. Majd miután a "műsor" véget ért a kikötőnél akkor Benoit is csatlakozott hozzánk. Majd, amikor a Fehér Templomnál a játékosok jöttek, akkor elvesztettük Valentint és Marelt, de nem kerestük őket, mert mondták hogy ők haza akarnak menni, így gondoltuk, hogy haza indultak.. :D
Aztán mikor Benoit-val és Sebastiannal visszaértünk a vasútállomásra (ez kb. 1 órával azután volt, hogy elhagytuk a többieket), Sebastián mondta, hogy ő még maradna és elment egy bárba, én meg Benoit-val felszálltam egy vonatra. Majd mikor Kannelmäkiben leszálltunk a vonatról (ami megint tele volt), akkor vettük észre, hogy Sebastian, Valentin és Marel is ugyanazzal a vonattal jöttek haza mint mi... :D :D

Hát ennyit a mai napról... Ez a hétvége számomra az igazi "goodbye to Helsinki", örülök, hogy Sarah és Svenja itt volt velünk még egyszer! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése