2011. május 24., kedd

A búcsú

05.17., Kedd - Az igazi búcsúzkodás megkezdődik...

Hát eddig csak kétszer köszöntem el Sarahtól és Svenjától, az első volt a legnehezebb... És most megint elérkezett egy nap, amellyel egy új időszak köszöntött be Kannelmäki, Pasila - Helsinki életünkbe. Ezt semelyikünk se várta és hihetetlennek is tűnik, hogy "eljött a nap ..." ... Nem azt mondom, hogy  nem húz már haza az én szívem is, de mégis nehéz... Ha csak belegondolunk, hogy egy hét múlva ilyenkor már nem lesznek itt az emberek, akikkel most együtt mulatunk... Nem lesznek szomszédok...

Ma egy igazán laza napot tartottam. Igazából negyed 3 felé ébredhettem fel - 12 óra alvás után - majd gyors elkészültem, bementem egyetemre kinyomtattam az anyagokat a pénteki vizsgámra, ill. kölcsönöztem hozzá két könyvet - hja, meg visszavittem egyből 9et (a 22ből)... :D Aztán vissza haza és irány az ágy, mert fáradt voltam.. Igen, most jött ki rajtam az elmúlt 1hónapi "kialvatlanság", és főleg az utóbbi 1hét... :D Majd este 8felé Valentinnal elmentünk Franziska, Caro és Christina (három német lány) búcsúbulijára (ami, itt volt a szomszédba). Nagyon kis jó hangulatú kis társasági összejövetel volt.

05.18. - Szerda, akkor party

Ma itthon voltam szintén kb. egész nap. De semmit, azaz semmit nem csináltam. Ecemmel csináltunk egy kis ebédet, ágyban feküdtem, lustultam. :D Este Murielnél kezdtük a pre-partyt. Az "emléknek" szánt tárgyak előkerültek és folyamat ment az aláírások gyűjtése... :D Ecem sajnos nem tudott csatlakozni, mert másnap volt még egy prezentációja, de később a buliba már ő is velünk jött. Most a Jenny Woo nevezetű helyen voltunk megint (húsvétkor tévedtünk be erre a helyre, mivel a több mind tele volt). Mindenki itt volt szinte. A buli reggelig meg se állt. Reggel 5órási vonattal jöttünk haza. :D


05.19. - Csütörtök

Ma sajnos nem tudtam, sokáig aludni, mert 1órára kellett mennem az itteni Erasmus koordinátoromhoz néhány papírt aláíratni, és egyből kértem tőle igazolást, hogy május végéig itt tanulok és a "bérletemet" meg tudjam ezért hosszabbíttatni. Tőle egyenesen az állomásra mentem az HSL irodába, ahol közölték velem, hogy az a papír, amit kaptam nem jó, de kaptam egy formanyomtatványt, amit a koordinátorommal csak alá kellett íratnom és pecsételtetnem. Így fogtam magamat és visszamentem hozzá. :D  Majd, mivel nagyon fáradt voltam, így jobbnak láttam csak egyszerűen hazamenni, mondván hogy holnap is ráérek bevinni a papírt az HSL-hez. Közben Marietta is felhívott - Ecem miatt, mert keresett engem, nem tudta hol vagyok. Szóval miután visszaértem Kannelmäkibe első utam hozzá vezetett... Szegény kicsit kiakadt - teszem hozzá "jogosan", mivel előző este az egyik holland lány lekevert neki egyet a buliba. Igazából Ecem rosszkor volt rossz helyen, de a lány nagyon sokszor bocsánatot kért tőle, meg folyamat küldte neki az üzeneteket. Miután sikerült lenyugtatnom, csináltunk magunknak kaját és utána irány az ágy. Ő elment órájára, majd miután visszajött elkezdtünk este 9kor a másnapi prezentációnkkal foglalkozni, ill. vizsgára készülni. Hát igazából a prezentációt összeállítottuk - véglegesítettük, aztán elmentünk inkább aludni. :D

05.20. - Az utolsó szülinapi és házi buli

Reggel korábban keltem, hogy még egyszer átnézzem, hogy pontosan mit is kéne mondanom majd a prezentáció során, ill. a vizsgakérdéseket átnéztem egy óra alatt. A tanárt fél óra  várakozás után felhívattuk az iskolából, amikor azt mondta, hogy fél óra múlva érkezik. Így 1 órára (délben kezdődött volna hivatalosan az óra) visszamentünk a terem elé, ahol további 15perc várakozás utána azt mondtuk, hogy köszönjük, akkor most inkább elmennénk haza. Főleg, hogy voltak olyanok, akiknek 2kor indulniuk kellett a repülőtérre, mert ment a gépük haza. Biztosak voltunk benne, ha mindenki elmegy, akkor majd a tanár megérti - levelet is akartunk írni neki -  és majd "házi vizsgát" fogunk kapni. Nah igen. Csak, hogy ugye nekünk ma prezentálnunk is kellett volna.. :D Ecem, Tanya és én felmentünk a 4.emeletre, nekik az egyik tárgyukhoz vmi beadandót kellett csinálniuk, én pedig elkezdtem írni a tanárnak egy levelet, amikor (10perccel később, minthogy eljöttünk a teremtől) egy másik csoport kapta az infot, hogy a tanár megérkezett, és van aki most adja elő a prezentációt (rajtunk kívül 2 másik csoportnak kellett volna ma prezentációt tartania). Egy baj volt a csapatunkkal, hogy volt egy negyedik ember is, aki már elment az iskolából és nem tudtuk elérni. Ecem mondta, hogy ő nem tud most visszajönni, mert 4ig meg kell csinálnia azt a project feladatot. Így azt beszéltük meg, hogy akkor csak én megyek vissza és megmondom a tanárnak, hogy a csapat tagok közül vkinek másik vizsgája van, ill. vkinek a repülője megy így el kellett mennie. Gondoltuk, azt mondja a tanár, hogy ok - max. vmennyivel kevesebb pontot kapunk erre a részre vagy vmi, a ppt-t kinyomtatva vittem be neki, ill. a reportot a prezentációhoz. Csak, hogy a tanár megkérdezett, hogy nem-e tudnám előadni a prezentációt... hm.. hát nyilván Eceméket nem tudtam felhívni, miután mondtam hogy nincsenek itt - kicsit furi lett volna, hogy 1perc alatt ott lettek volna a teremben -. Így egyedül neki álltam előadni a prezentációt. Igazából két céget kellett bemutatni - az elsővel nem volt gond, mert azt Ecemmel csináltuk közösen, és azt úgy nagyjából tudtam - már mint az ő részét is. Viszont a másik céghez közöm nem volt, de leprezentáltam abból is. A tanár megköszönte.. :D Hja, és igen házi vizsga lesz, tanár majd küldi a vizsgakérdéseket, amire válaszolni kell.. :D
Az iskolából előbb a városba mentem elintézni a bérletemet, majd miután visszaértem a lakásba, megcsináltam gyorsan a zebrakekszet estére (Benoit és Leena szülinapi bulijára és egyben az utolsó házi buli). Majd Ecem is visszaért, még időben így a ruháinkat is ki tudtuk mosni. Egy baj volt, hogy a ruhaszárító vmiért nem akart úgy funkcionálni, mint ahogy kellett volna, így a ruháink vizesek maradtak (igazából inkább nyirkosak). Két program mosás között ebédet csináltunk magunknak, ill. megebédeztünk. Miután végeztünk a mosással és a ruhák szétválogatásával elkezdtünk készülődni. Tanya (orosz lány) csatlakozott hozzánk, majd együtt előbb kimentünk a "piknik" térre a házunk elé, mert egy kis Bbq party volt ott. Köszöntünk az ottaniaknak, egy két aláírást még összegyűjtöttünk a kis könyvbe, ill. Ecem a zászlójára. Majd a 6órakor kezdődő buliba fél10kor sikeresen meg is érkeztünk. :D Hihetetlen egy buli volt. :D Főleg, hogy vki sikeresen az emlékkönyvemet a radiátorra tette, majd az szépen a radiátor és a fal közé beesett... fél óra szenvedés után Edounak sikerült kiszednie (előbb Julien próbálkozott vele, majd én is). Kicsit megijedtem, hogy elveszítem... :( :D Mondani se kell, utolsó party, mindenki megjelent rajta... :D A csokis keksz (zebrakeksz) újfent sikert aratott.. :D A bulinak kb. fél4kor lett vége, amikor Ecem kitalálta, hogy ő szeretne Menement (rántottát) csinálni. Ecem, Valentin és én visszajöttünk a lakásunkra és elkezdtük csinálni. Majd Sophia, Julien, Florent, Benjamin, Loui, Sebastian is csatlakoztak.. (lakótársaim semmit nem mondtak.. ők előttünk kb. félórával jöhettek el a buliból - ők is velünk voltak ma este). Miután megreggeliztünk, kimentünk kicsit a piknik térre, még volt néhány papírom, amit jobbnak láttunk elégetni. Ezt követően olyan 5 óra felé sikerült is ágyba kerülnünk. Ecem itt aludt nálam, mondván hogy az utolsó napok ezek... :D

05.21. - Szombat

Reggel 5 óra alvás után kelés, mert megígértem a Sebastiannak, hogy csinálok neki cappuccinot, mielőtt elmennénk a repülőtérre. Többiek is jöttek elköszönni tőle, majd Valentin, Sebastian és én elindultunk a repülőtérre. ... Miután sikeresen felraktuk Sebastiant a repülőre Valentinnal visszajöttünk Kannelmäkibe. Én bedőltem az ágyba és álomba szenderültem. Miután felébredtem, elkezdtem készülődni egy kicsit az intenzív kurzusomra, mert kaptunk ilyen "elő-beadandót". Este Tanya lakására mentem. Hjaj, ugye most már a bérletemre csak pénzt tudok feltölteni, így minden egyes alkalommal fizetnem kell és aktiválni a kártyát. Hát gondoltam, hogy szerda este 10 órakor csak nem lesznek ellenőrök a vonaton, így nem aktiváltam. Aztán csak egyszer megjelentek az ellenőrök. Nagy mákom volt, nagyon rendes volt az ellenőr csaj. Kimagyaráztam magamat, és mondta a nő, hogy oké most az egyszer, akkor veszek neked jegyet. És mivel azt mondtam, hogy Pasilara megyek, ami a következő megálló volt, így nyilván le kellett szállnom és egy másik vonatra felszállnom és úgy bemenni a városba. De a lényeg, hogy nem kellett büntetést fizetnem. :D Tanya lakásán elég kis csendes kis összejövetel volt, igazából az ő búcsú bulija volt. A többiek tovább mentek egy bárba, én csak egyszerűen haza jöttem a fél2es vonattal, mert fáradt voltam. Az állomásom az egyik olasz sráccal találkoztam, így nem is kellett haza jönnöm egyedül. :D

05.22. - Vacsora, Tiger 

Ma délben Valentinnel és Nikivel kimentünk a strandra. Igazából szép idő volt, sütött a nap, de nagyon erős szél fújt, így kb. 45perc után inkább úgy döntöttünk, hogy visszajövünk. Ma egyébként ilyen maraton futás (igazából gyaloglás volt) pont a strand felé. :D Ill. a strandról (ez az a strand, ahol Sarahval és Svenjával voltam egy héttel ezelőtt, és egyébként ez egy temető mellett van. Egyébként ez most kicsit bizarrul fog hangzani, de "szép" temetőjük van. Tele szobrokkal, zöld -parkosított - területtel), ahogy jöttünk vissza felé a központba, volt egy park, ahol táncoltak - csináltam képet és videót is róla. :D Mivel az állomás kb. csak 20perc sétára volt a strandtól, így inkább gyalogoltunk visszafelé. Mivel korábban értem haza, így megcsináltam a pogácsát, valamint egy kicsit még takarítottam. Ezt követően gyors összekészültem és irány Vacsora. Kb. egy húsz fős társasággal elmentünk étterembe, mint az "utolsó" este együtt. Csirkés borittast ettem, isteni finom volt! :D Utána, teli hassal irány a Tiger, még egyszer utoljára (a következő hétvégén hugi lesz itt, pakolni kell így nem tudunk elmenni). Hát a többieknek annyira nem volt kedvük táncolni, inkább a dohányzóban ültek és beszélgettek. Nekem nagyon táncolhatnékom volt, és voltak ott más ismerősök is így én inkább az estét a tánctéren töltöttem, kifejezetten jól esett táncolni a vacsora után. :D Bár az eredeti tervünk az volt, hogy az első vonattal haza megyünk, mégis az utolsó busszal mentünk haza (a többiek még korábban elmentek). Három felé álomba is merültünk Ecemmel. :D Igaz, éjszaka közepén felriadtam arra, hogy Ecem álmában beszél törökül - szegénynek rémálma volt.. :S :D

05.23. - Hétfő

Ma délelőtt befejeztem a feladatomat az intenzív kurzusomra, majd gyors kajáltam és mentem is Niki lakására. De mielőtt elmentem volna Kannelmäkiből még találkoztam Umuttal, elköszöntem tőle - pogácsát természetesen adtam neki útravalóként. Louitól és Edoutól is elköszöntem, mivel ők hármann este 8as repülővel mentek Franciaországba, és mivel én Nikivel mentem a reptérre, onnét egyenesen az órámra, így később már nem volt alkalmam búcsút inteni nekik. Hát igen, Nikivel mentem ki a reptérre, mivel sok cucca volt így segítettem neki. Ecemmel jöttem együtt vissza, mivel ő meg az egyik francia lánynak segített kivinni a csomagjait, másik két francia fiúval együtt (Anaisnak sok cucca volt). :D Én egyenesen az órámra mentem, míg Ecem haza. Mivel, még volt "üres" hely az órán, így Ecemet értesítettem, hogy azonnal jöjjön vissza az órára, mert ő is fel tudja venni. (nagyon kell neki a kredit, mert más különben nem lesz meg a minimum neki, kicsit elszámolta magát). Egyébként Jenny és Signe is csak bejöttek órára és a tanár azt mondta, hogy nyugodtan maradhatnak. A tárgy neve "Marketing Yourself" - karrier tanácsadás jellegű, pontosabban, hogyan add el magadat a munkaerőpiacon. Nagyon jó tanárunk van. Le a kalappal. Az egyik legjobb, legérdekesebb tanár, akivel eddig találkoztam életem során.
Az órát követően hazajöttünk, én vacsira levest csináltam Ecemnek és magamnak, míg ő tésztát és előre elkészített és lefagyasztott Gordon Blue-t. Én egy kicsit ledőltem utána aludni, majd 1órakor Valentinnel kimentem a reptérre, kikísértem.
Niki, Valentin, intenzív kurzus

05.24. - Kedd

Ma kicsit tovább aludtam. Miután felkeltem megcsináltam a házit a kurzusomra, majd elmentem Patrik haját megigazítani és egyből órára. Óra után Ecemmel elmentünk búcsút mondani Benoitnak. Réka is csatlakozott hozzánk. :D Hát nagyon fura volt látni a lakásukat. 4nappal ezelőtt tele volt még élettel, most meg teljesen kihalt... :(
Este Marieta, Réka és Ecem jött hozzám. 4esben töltöttük az estét, mivel holnap Marieta fog hazamenni. Hát nem volt egyszerű ez az este se... Főleg, mikor Marieta odaadta a kis ajándékát: Bulgáriából hozatott az anyukájával kulcstartót. De ez nem egyszerű kulcstartó. Az egyik oldalán egy kép Helsinkiről (Fehér templom), míg a másik oldalán egy kép 6unkról (Ecem, Marieta, Réka, Sarah, Svenja és én).
Nah, de majd holnap még találkozunk vele! Kikísérjük ide az állomásra őt... :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése